gustarea intre mese
Gustarea intre mese este un obicei sanatos si optim, in special pentru acelea dintre noi care vor sa isi mentina silueta. Totusi, un studiu recent arata ca principalul motiv pentru care romanii iau o gustare intre mese este pofta (65%).
Aceasta este urmata de dorinta de a obtine energie suplimentara (31%) sau necesitatea de a potoli foamea (28%), conform unui studiu dat publicitatii de Reveal Marketing Research si citat de Agerpres.
Studiul a avut ca scop analiza detaliata a obiceiurilor si preferintelor romanilor in ceea ce priveste consumul gustarilor intre mese, un comportament alimentar des intalnit in viata de zi cu zi.
Astfel, 39% dintre romani consuma gustari intre mese zilnic, in special femeile (45% comparativ cu 33% in cazul barbatilor), iar 41% le aleg de cateva ori pe saptamana.
Gustarile sanatoase sunt preferate intr-o masura mai mare de persoanele de peste 55 de ani (46%), o categorie cunoscuta pentru interesul crescut fata de un stil de viata mai sanatos, precum si de cei din mediul urban (40% comparativ cu 32% mediul rural).
In ceea ce priveste obiceiurile de cumparare a gustarilor, 60% dintre romani le planifica atunci cand merg la cumparaturi, iar 40% le achizitioneaza spontan sau din impuls.
Majoritatea prefera sa le cumpere din supermarket-uri/ hypermarket-uri (72%) si in mai mica masura din magazinele de proximitate (20%).
Pofta este o motivatie mult mai puternica pentru tinerii din Generatia Z, cu varste cuprinse intre 18-24 ani (79%), in timp ce persoanele cu varste intre 35-44 ani sunt mai preocupate de aspecte functionale, precum necesitatea de a obtine energie suplimentara pe parcursul zilei (35%).
Romanii sunt de parere ca cele mai sanatoase gustari sunt fructele proaspete (73%), mixul de nuci si fructe uscate (49%), iaurtul grecesc cu nuci sau seminte (33%), smoothie-urile (20%) si chipsurile de legume coapte (17%).
O tendinta semnificativa este interesul in crestere al romanilor pentru gustarile cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate, care sunt apreciate in mare si foarte mare masura de 34% dintre acestia.
Cei mai interesati de aceasta categorie sunt persoanele cu varste intre 35-44 de ani (38%), cei cu venituri mai mari de peste 4000 RON (44%) si locuitorii din mediul urban (37% fata de 30% in mediul rural). Aceasta tendinta poate fi explicata printr-o constientizare tot mai mare a importantei unui stil de viata sanatos, in special in randul celor cu venituri mai mari si care locuiesc la oras, unde accesul la informatii si produse sanatoase este mai facil.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 2-8 octombrie 2024.
Te-ai gandit ca anumite stari pe care le ai ar putea fi semne care arata…
Daca si tu vrei sa stii cum sa ai o viata mai armonioasa, este cazul…
Cum sa arati mai tanara, fara sa apelezi la chirurgia estetica? De fapt, trebuie sa…
Daca si tu vrei sa pregatesti ceva deosebit la final de saptamana, iti propunem cateva…
Tu stii care sunt cele mai bune momente pentru a manca micul dejun, pranzul sau…
S-ar putea ca lista cu aceste alimente care te calmeaza sa fie o surpriza pentru…
Acest site foloseste Cookie-uri
Leave a Comment