MENIU de post sau vegan senzational!

In curand va veni perioada in care ne vom abtine de la anumite bucate, asa ca un meniu de post sau vegan este cheia succesului. Stim ca exista deja multi adepti in Romania, in special ca un astfel de program de nutritie te poate ajuta sa fii mai sanatoasa si mai supla.

De ce sa nu recunoastem? Un meniu de post sau vegan te poate ajuta sa dai jos acele kilograme in plus. Dar exista o conditie esentiala: sa nu mancam „prostii”.

Ne referim aici la faptul ca nu vom manca de post precum bunicii nostri. Adica toata ziua zacusca, fasole si cartofi prajiiti! Acesta este si motivul pentru care multi se ingrasau in aceasta perioada, iar apoi spuneai ca postul nu ajuta la nimic…sa fie oare asa? Astazi discutam mai pe larg cum arata o masa sanatoasa si vegetala.

Meniu de post sau vegan – care este cheia succesului?

Sa mergi la cumparaturi si sa fii aprovizionata, in primul rand. Adica planifica mesele si gandeste-te cam ce ai vrea sa mananci, de-a lungul unei zile (sau mai multe). In acest mod vei avea la indemana toate acele alimente grozave si nutritive, pentru mese delicioase, de post!

Meniu de post/meniu vegan:

Mic dejun: 2 felii de paine integrala, unt de arahide, un fruct la alegere, cateva curmale/ 2 felii de paine integrala, 1/2 avocado, ciuperci rumenite la gratar (le poti pune pe gratar de seara, cu sare si piper, prepara pt mai multe zile)

Gustare: un smoothie/ o mana de migdale/ un ceai verde cu 2 biscuiti din faina integrala

Pranz: supa crema de linte, orez cu legume, o felie de paine integrala, o clatita de post/ ciorba de legume, fasii de dovlecel rumenite in ulei, cartofi la cuptor, salata de cruditati/ supa crema de ciuperci, broccoli fiert cu condimente, ciuperci cu branza vegetala (le poti prepara rapid pe gratar)

Gustare: o felie de paine integrala cu humus/ 2 rondele de orez cu salata de vinete

Cina: salata de rosii si castraveti cu suc de lamaie si humus, toate puse intr-o lipie/ salata de castraveti, orez integral cu ciuperci/ cartofi la cuptor cu broccoli si ardei

Meniul de post sau vegan – o alegere inteleapta

Nu trebuie sa fii neaparat o persoana religioasa pentru a urma postul. Acest mod de a te hrani este extrem de sanatos, iar excluderea produselor animale cat mai des este de departe cea mai buna idee. Tot mai multi specialisti in nutritie recomanda sa mancam, macar de 2-3 ori pe saptamana, de post. Adica fara produse animale, de nicio culoare.

Dupa cum poti vedea mai sus, sunt o gramada de variante de a manca sanatos si gustos. Evident ca poti sa mai calci „stramb” si sa mananci cartofi prajiti sau zacusca cu paine, in aceasta perioada. Dar incearca sa faci cat mai rar acest lucru, pentru a sustine sanatatea organismului tau.

Gateste mai des la cuptor sau la gratar preparatele tale favorite. Evident ca mancand in acest fel vei da jos acele kilograme in plus fara sa-ti dai seama…O nutritie eficienta va conduce la un trup armonios, in cele din urma.

Regimul flexitarian – de ce sa il incerci?

Exista un regim flexitarian, adica o combinatie intre “flexibil” si vegetarian. Suna interesant pana aici, nu-i asa? Ei bine, multi cred ca acest regim este de fapt, viitorul, avand in vedere ca un consum ridicat de carne produce numai probleme.

Dar haide sa aflam mai multe despre regimul flexitarian, sigur vrei sa stii cum ai putea sa te mentii in forma. Si sa poluezi mai putin. Este vorba despre o dieta echilibrata, inventata de nutritionistul Dawn Jackson Blatner, originar din SUA. Acesta este de parere ca un regim, in proportie de 90% vegetarian, este exact ce are nevoie omenirea…mai multe despre regimul flexitarian >>>

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.