Hrisca – de ce sa o consumi mai des?

Sigur ai auzit vorbindu-se despre hrisca, in ultima vreme. Si nici nu este de mirare, avand in vedere ca aceasta cereala are proprietati remarcabile.

Abunda in nutrienti, asa ca nu o neglija, in special daca vrei sa consumi produse fara gluten. Hrisca are o gramada de proprietati esentiale pentru sanatate, asa ca pregateste-te sa o consumi mai des.

Stim ca nu are cel mai apetisant gust din lume, dar merita incercarea, avand in vedere cate beneficii are. Abunda in antioxidanti, nutrienti, fibre si proteine, asa ca merita sa o consumi mai des. Exista si fulgi de hrisca, pentru acelea dintre voi care doresc sa consume alimente fara gluten.

Hrisca – de ce sa o alegi?

Pentru ca vrei sa ai grija de inima ta. De asemenea, este o idee minunata sa consumi hrisca, avand in vedere ca previne cu succes diabetul, dar si problemele digestive. Are in compozitie vitamine, minerale, aminoacizi si nu are grasimi. Are rolul de a preveni cu succes colesterolul rau, hipertensiunea si constipatia. Asa ca, daca te confrunti cu astfel de afectiuni, ar fi o idee minunata sa incepi sa consumi mai des hrisca.

Apropo, este grozava si in dietele de slabire, asa ca ai putea incerca sa vezi care sunt rezultatele. Iti vom oferi cateva ponturi, in acest sens.

Dieta cu hrisca pentru postul de purificare pe care urmeaza sa-l tii are in vedere si consumarea a doi litri pe zi, de apa cu lamaie. De asemenea, poti consuma doar hrisca, sare fara iod, legume si salate proaspete, de tot felul. Nu vei pune ulei de nicio culoare si vei consuma cu precadere alimente ecologice.

Vei lasa hrisca la hidratat, de cu seara. Vei pune intr-un castron in frigider, se va fierbe mult mai usor de dimineata. Dar se poate consuma si cruda, in salate.

Dieta cu hrisca – cum arata o zi de regim?

Micul dejun: un bol de hrisca fiarta, cu putina sare fara iod…dieta completa cu hrisca aici >>>

Hrisca – de fapt, nu este o cereala…

Desi se comporta ca una, avand in vedere ca o poti folosi in cadrul retetelor de tot felul sub forma de faina sau fulgi. Poti folosi faina pentru a prepara diverse produse de patiserie, iar boabele de hrisca sunt ideale in salate sau tocanite

Cum se prepara faimoasa hrisca?

Ei bine, nu este deloc un proces complicat. Este bine sa stii ca, atunci cand o fierbi, este necesar un aport de 2:1 in ceea ce priveste apa. Sunt necesare aproximativ 20-25 de minute pentru ca hrisca sa fiarba, la un foc potrivit.

La fel ca faina de naut sau orezul, hrisca este un aliment versatil, care se poate utiliza in nenumarate combinatii. Este bine sa elimini excesul de apa prin scurgere, asa ca dupa ce a fiert, este indicat sa lasi intr-o sita intreaga compozitie. Acum ca primavara a sosit, ai putea sa adaugi hrisca in salate, este ideala atat la micul dejun cat si la cina, alegerea iti apartine.

Mai are si alte proprietati remarcabile. Ne referim aici la faptul ca este bogata in fibre, asa ca va sustine procesul digestiv si va asigura acea senzatie de satietate dupa care tanjim. In special atunci cand tinem dieta de slabire, este minunat sa stim ca ne putem baza pe astfel de resurse.

Pentru cei care vor sa urmeze o dieta fara gluten, hrisca poate deveni un produs de baza. Asa ca cei care sufera de boala celiaca sau au intoleranta la gluten ar trebui sa introduca acest aliment in regimul curent. Apropo, hrisca este, in realitate, o samanta, facand parte din familia Polygonaceae. Cu toate ca nu face parte din categoria cerealelor, semintele ei sunt asemanatare cu cele de grau.

Esti gata sa incerci acest aliment interesant? S-ar putea sa ramai placut surprinsa de beneficiile sale, asa ca da-i o sansa.

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.